Felanmälan för Skanovas kunder

Felanmälan för Skanovas kunder
Använd gärna kundportalen om du vill felanmäla en produkt, där du följer ditt ärende från start till att det är klarskrivet.
Du som är operatörskund hos oss på Skanova
- här finner du kontaktuppgifter för att göra felanmälan av våra produkter eller verktyg samt hur du får hjälp att logga in och få rätt behörighet. Vill du göra en felanmälan på någon av våra produkter, logga in och gör din felanmälan i vår kundportal. 

 

Du som är privatperson eller företagare och kund hos en teleoperatör
- kontakta din operatör direkt för att göra din felanmälan av till exempel telefoni eller bredband. Skanova kan enbart ta emot felanmälningar från våra kunder som är operatörerna.
 

Felanmälan för produkter för dig som är operatörskund hos oss

Produkter felanmäler du i första hand via kundportalen när du loggat in. Här kan du sen kan följa alla dina ärenden för koppar- och fiberförbindelser, inplaceringar och samlokaliseringar. Mer om felanmälan och reklamation samt hur du får behörighet

I andra hand gör du, som är operatörskund hos oss, din felanmälan via telefon (helgfria vardagar 8.00-16.30).
 0771-81 60 00, val 4

Problem med att komma in på telestation

Är kortläsaren trasig på telestationen där du har en Inplacering eller Samlokalisering? 
 020-46 30 30, val 1: felanmälan för säkerhets- eller tillträdesfrågor

Felanmäla verktygen på skanova.se

Om du vill felanmäla vår kundportal samt Sök- och planera,
gör din anmälan via det här formuläret.
 

Övergripande frågor om driftläget i vårt nät för dig som är operatörskund hos oss

 0771-81 60 00, val 6

Hjälp med behörighet och lösenord

Om du glömt ditt lösenord till skanova.se
generera ett nytt lösenord via det här formuläret.

Om du har problem med din behörighet,
kontakta Kundservice, gärna via det här det här formuläret.

Avtal & Dokument

Vanliga frågor

Här har vi samlat våra vanligaste frågor:
Läs mer om hur du t ex beställer telefoni och bredband eller gör en felanmälan.