Felanmälan & Reklamation

Felanmälan & Reklamation

I kundportalen kan du felanmäla och reklamera din förbindelse. När du felanmäler kan du också beställa en snabbare felavhjälpning.

Sedan juni 2016 är gränssnittet för Felanmälan & Reklamation helt integrerat i kundportalen. Tidigare ärenden gjorda i SCC är tillgängliga tills de är klarskrivna.

Felanmäla och följa ditt ärende

När du gjort en felanmälan kan du följa ditt ärende från start till att det är klarskrivet. Du ser statusen på din anmälan i realtid, eftersom du ser våra teknikers rapporter direkt. I gränssnittet ser du även se tidigare avslutade ärenden. Du kan reklamera både drift- och leveranser i och även se tidigare gjorda reklamationer.

Nya funktioner från juni 2016:

  • ändra och makulera ärenden beroende på aktuell status
  • oftast kommer slutkundsadressen vara förvald
  • ange och justera felaktiga adresser
  • se förbindelsens servicepaket
  • skicka med bilagor/bilder
  • nya roller för att hantera vad användare kan göra i verktyget

Beställa snabbare service när du felanmälan

När du vill komplettera din felanmälda förbindelse med singelservice, en produkt inom Skanova Service, för att få snabbare felavhjälpning så kan du göra det när du felanmäler, direkt i gränssnittet. Här kan du även beställa Kvalitetskontroll av Kopparaccess.

Så här kommer du igång

Saknar du behörighet att göra felanmälan och reklamation, kontakta ditt företags behörighetsadministratör eller vår Kundservice.
Läs mer hur du som är kund hos oss kan administrera ditt företags användarbehörigheter.

Om du vill bli kontaktad och få mer information om att få behörighet, fyll namn och mejladress nedan så kontaktar vi dig.