Tillbaka till nyhetslista
26 apr 2016

Nyheter i kundportalen när du gör en felanmälan eller reklamation

Nyheter i kundportalen när du gör en felanmälan eller reklamation

Den 13 juni (tidigare meddelat 23 maj) ersätter vi SCC med ett nytt gränssnitt för reklamation och felanmälan som nu integreras helt i kundportalen. Samtidigt kommer du märka flera förbättrade funktioner. Välkommen till informationstillfällen 13, 16 eller 25 maj.

Ärenden i SCC kommer att finnas kvar parallellt och vara sökbara tills ärendet är avslutat.

Nya möjligheter att hantera ärenden, här är några av nyheterna:

  • makulera ärenden beroende på aktuell status
    (från september kan du även ändra ditt ärende)
  • oftast kommer slutkundsadressen vara förvald
  • ange och justera felaktiga adresser
  • se förbindelsens servicepaket
  • kunna skicka med bilagor/bilder
  • nya roller för att hantera vad handläggare kan göra i systemet

För alla steg kommer det även att finnas instruktioner under informationsikoner. Inför driftstart finns manual tillgänglig för dig som är inloggad på webbsidan Avtal & dokument, välj NetBusiness och flik Manualer.

Två nivåer för behörighet

Vi introducerar också möjligheten för behörighetsadministratörer att styra vad en användare kan göra genom två roller:

  • Felanmälan – användare kan registrera och hantera reklamationer och felanmälningar
  • Felanmälan Plus – användare kan förutom det som ingår i rollen Felanmälan även beställa tilläggsprodukter vid felanmälan.

Användare som har behörighet till SCC idag och som har loggat in på skanova.se under 2016 får automatiskt behörighet Felanmälan Plus vilket även motsvarar den behörighet de har idag. För de som har tillgång till SCC men inte har loggat in under 2016 så räcker det med att bara logga in innan 13 juni för att behörigheten ska aktiveras i det nya verktyget.

Om du vill justera ditt företags användares behörigheter från Felanmälan Plus till Felanmälan, kontakta ditt företags behörighetsadministratör eller Skanova Kundservice.

Vill du veta mer?

Vi vill gärna beskriva hur ditt företag kan använda får ut mesta möjliga av det nya gränssnittet på ett webbmöte som tar ca 20 minuter, ingen föranmälan behövs. Förutom en generell information kommer du se tips att använda gränssnittet. Du har också möjlighet att ställa frågor.
 
13 maj kl 14:00
16 maj kl 10:00
25 maj kl 10:00

För att lyssna, ring in på 08-22 90 90 ange möteskod 521027

För att se presentationen klicka på länken eller kopiera in den i din webbläsare https://5564300142.globalmeet.com/SkanovaProdukt
Välj eventuellt "Klicka här för att ansluta till ditt möte via webbläsaren". Fyll i namn och mejladress, välj Anslut till möte och Fortsätt som besökare, klicka bara bort rutan ”connect audio”.

Avtal & Dokument