Tillbaka till nyhetslista
23 jan 2015

Skanova har tekniker på plats i stormdrabbade områden

Skanova har tekniker på plats i stormdrabbade områden

Uppdaterad 2015-01-23: Skanova har efter stormen Egon den 10 januari haft tekniker på plats i de stormdrabbade områdena kring Göteborg och Borås. Nu är den största andelen av de kundanmälda felen i området avhjälpta.

För att snabbare lösa de kvarvarande felen i området har vi extra tekniker i området, både Skanova Support och så har våra entreprenörer flyttat in tekniker från andra delar av landet. 

Till följd av stormens skador behöver vi byta många stolpar samt dra nya ledningar parallellt med vårt arbete att lösa de kundanmälda felen. Därför har vi fortfarande förlängda servicetider på 3-10 dagar. För uppgifter om aktuellt serviceläge i respektive område se Serviceläget i Skanovas nät (informationen uppdateras dagligen vardagar) och information om antal kundanmälda fel finns på sidan Nätinformation.  

Rapportera in nätskador 

Skadad teleutrustning kan rapporteras in via Skanovas app. ”Skanova Skadeanmälan”. Appen laddas ner gratis på iTunes App Store och Google Play, alternativt mejla till natcenter@skanova.se
Vid akuta ärenden - vid skador på teleutrustning – ring 020-50 50 00 (dygnet runt)
 

Artikeln publicerades ursprungligen 13 januari 2015.