Tillbaka till nyhetslista
12 mar 2015

Säkrare leveranser av koppar med alternativ kontaktperson och sms

Säkrare leveranser av koppar med alternativ kontaktperson och sms

För att hela tiden förbättra våra leveranser och förhindra onödiga returer har vi nu infört två förbättringar.

Möjlighet att ange alternativ kontaktperson 

När du i kundportalen beställer kopparprodukter till en företagskund har du nu möjlighet att ange alternativ kontaktperson i fältet ”Installationsinformation” som du hittar i orderformuläret under sektionen Kontakt- och leveransinformation. Du kan fylla i dig själv eller annan relevant person. Skriv gärna: Alternativ kontaktperson är NN, mobil: NN. Tillsammans kan vi då undvika onödiga returer när din företagskund inte går att nå. 

Vår tekniker kontaktar angivet alternativt kontaktnummer när:

  • Kontaktperson på företaget inte svarar
  • Kontaktuppgifter är felaktiga, t ex angivet telefonnummer till kontaktpersonen inte stämmer

Nu skickar vår tekniker även sms

Tänk på att informera dina privatkunder att vår tekniker även kan kontakta kund med sms istället för att ringa. I det skickade sms-et finns information om planerad tid för besöket hos kunden samt telefonnummer dit din kund kan vända sig om den föreslagna tiden inte passar.

Båda de här förändringarna är resultatet av pilotprojekt inom leverans av Skanova Kopparaccess och Skanova Koppar Punkt till Punkt vi genomförde under 2014. Har du förslag på ytterligare förbättringar? Hör gärna av dig till Skanova Kundservice.