Tillbaka till nyhetslista
4 dec 2015

Reparationsarbete efter stormen Gorm

Reparationsarbete efter stormen Gorm

Våra entreprenörers tekniker fortsätter avverka felen i de stormdrabbade områdena i Skånes-, Hallands-, Kronobergs-, Blekinges-, Kalmars- och Jönköpings län.

Uppdaterad 2015-12-18
Våra entreprenörers tekniker kommer även att fortsätta att ta hand om det kvarvarande reparationsarbetet över jul- och nyårshelgerna.

Till följd av stormen den 29 november aviserar vi fortsatt förlängda servicetider med upp till 9 dagar i norra Skåne, Halland, Kronobergs län, Blekinge och Kalmar län och upp till 6 dagar i södra delarna i Jönköpings län.Se mer om aktuellt serviceläge i Skanovas nät.

Rapportera in skador efter stormen Gorm

Felanmälan av din telefoni- eller bredbandstjänst gör du direkt till din operatör, inte till Skanova. 

Däremot är vi väldigt tacksamma om du meddelar oss andra synliga skador i telenätet efter stormen, till exempel nedfallna träd över ledningar, lågt hängande ledningar eller skadade stolpar/kopplingsskåp. Vi kommer då med din hjälp att kunna ta hand om skadan snabbare och driftstörningarna blir därmed färre.

Rapportera gärna in skadorna via Skanovas app ”Skanova Skadeanmälan”. Appen laddas ner gratis på iTunes App Store och Google Play, alternativt mejla till natcenter@skanova.se

Vid akuta ärenden - vid skador på teleutrustning – ring 020-50 50 00 (dygnet runt).

Se tidigare rapportering om stormen Gorm