Tillbaka till nyhetslista
27 jun 2014

Skanovas nya kundportal

Skanovas nya kundportal

Skanova lanserar den 15 september en ny kundportal som gör det enklare för dig att hantera dina affärer.

Du kommer att mötas av ett helt nytt utseende på såväl www.skanova.se, som på den inloggade vyn där du ser alla de verktyg som du har behörighet till.

Du får även ett mer användarvänligt gränssnitt med ett tydligare beställningsformulär som innebär färre steg för att lägga dina beställningar.

Driftsättning av den nya portalen

Vår nya portal lanseras den 15 september 2014 i samband med en ordinarie releasehelg. Arbetet påbörjas fredag kväll 12 september klockan 22.30 och pågår till måndag morgon klockan 08.00 den 15 september. Under den här tiden kommer du inte att kunna göra förfrågningar eller lägga beställningar via Skanovas portal NetBusiness Web, NetBusinessConnect eller genom att kontakta Skanova Kundservice.

Utbildning

Vi erbjuder dig utbildnings- och informationstillfällen om den nya portalen samt det nya sättet att hantera beställningar och förbindelser. Vi kommer att erbjuda 4 tillfällen och du är välkomna att delta på de du önskar. Vår rekommendation är att du deltar på minst ett tillfälle för att få mesta möjliga kunskap om den nya portalen.

Uppdaterat 5 september:

Utbildnings- och informationstillfällen den 5 september och 8 september kl 10 är tyvärr inställda på grund av sjukdom. De som är anmälda till dessa tillfällen kommer att kontaktas för alternativt tillfälle. Utbildnings- och informationstillfällt 8 september kl 14 är fullbokat.
 

Webbläsare

I och med lanseringen den 15 september kommer portalen inte längre att stödja Internet Explorer 8. Så kravet på webbläsare kommer att vara minst Internet Explorer 9 samt Firefox, Safari och Chrome av senare versioner.

Behörighetshantering

Efter lanseringen loggar du in som vanligt via skanova.se för att få tillgång till våra produkter, tjänster och verktyg. Om du idag har tillgång till Hantera via Telia Operator Business men beställer Skanova Kopparaccess, Skanova Koppar Punkt till Punkt, Skanova Fiber 2009 eller Fiber Villa därigenom ber vi dig att kontakta oss via Kundservice-Netbusiness@skanova.se för att säkerställa att du kan fortsätta arbeta med de produkter och tjänster som Skanova erbjuder.

NetBusiness Connect

NetBusiness Connect kommer att fortsätta fungera som vanligt. Mer information om vår nya portal finns på www.skanova.se/nykundportal