Tillbaka till nyhetslista
22 jan 2014

Skanova lanserar ny logotype och grafisk profil

Skanova lanserar ny logotype och grafisk profil

Förändringar i vår omvärld har aktualiserat en översyn av vår varumärkesplattform och grafiska profil. Resultatet är nu klart och lanseras succesivt från och med januari 2014.

- Faktorer som förändande marknadsförutsättningar, etablerad trovärdighet hos Skanovas kunder,  teleoperatörerna, nya strategiska målgrupper som kommunerna gjorde att vi behövde arbeta om Skanovas kommunikation. Vi ska poängtera vår roll som nätägare – ägare av Sveriges största öppna nät och alla de styrkor vi har från finansiell långsiktighet till medarbetarnas kompetens och professionalitet. Skanovas nät når helt enkelt längre - vilket är vår nya tagline.  Likabehandlingen är fortfarande viktig men vi behöver inte fokusera detta idag på samma sätt som 2008, säger Inger Gunterberg, Informationschef Skanova.

Även logotypen har moderniserats och knutits närmare till Skanovas roll som nätägare där fiberexpansionen är en betydande del av vår verksamhet. Vi har även justerat vår färgpalettet för att den bättre ska matcha det vi vill stå för.

- Vi vill att de nya färgerna ska ha energi, säger Ingrid Andersson varumärkesansvarig och ansvarig för varumärkesprojektet.