Tillbaka till nyhetslista
24 apr 2014

Nya kundportalen börjar ta form

Nya kundportalen börjar ta form

Den 2 juni slår vi upp portarna till Skanovas nya kundportal och ett nytt Hantera. Lanseringen av vår nya kundportal med ett smidigare beställningsgränssnitt är senarelagd från tidigare kommunicerat 19 maj.

Den nya kundportalen erbjuder tydligare beställningsformulär, med färre steg för att lägga förfrågningar och beställningar, samt ett mer användarvänligt gränssnitt.

Driftsättningen av Skanovas nya kundportal och ett smidigare hanteragränssnitt kommer att ske helgen den 30 maj till 1 juni och kommer att öppnas för dig som kund måndag den 2 juni. Arbetet påbörjas på fredagkvällen den 30 maj klockan 22.30 och pågår till måndag morgon 2 juni klockan 08.00. Under den här tiden kommer du inte att kunna göra förfrågningar eller lägga beställningar via NetBusiness Web, NetBusiness Connect eller genom att kontakta Skanovas kundservice.

Efter lanseringen den 2 juni kommer portalen inte längre att stödja Internet Explorer 8. Kravet på alternativa webbläsare kommer att vara minst Internet Explorer 9 eller senare versioner, alternativt Firefox, Safari eller Chrome. Vi ber er säkerställa detta i er verksamhet!

Behörigheter till portalen

Efter lanseringen loggar du in som vanligt in via skanova.se för att få tillgång till våra produkter, tjänster och verktyg. Om du idag har tillgång till Hantera via Telia Operator Business men beställer Skanova Kopparaccess, Skanova Koppar Punkt till Punkt, Skanova Fiber 2009 eller Fiber Villa därigenom ber vi dig att kontakta oss via Kundservice-Netbusiness@skanova.se för att säkerställa att du kan fortsätta arbeta med de produkter och tjänster som Skanova erbjuder.

Utbildningar

Vi har tidigare informerat om utbildning och har nu reviderat vår utbildningsplan så den är anpassad till den senarelagda lanseringen den 2 juni. Vi återkommer därför med utbildningstillfällen under vecka 18. Utbildningen kommer att innehålla information om den nya portalen och utbildning i det nya sättet att hantera beställningar och förbindelser.

Läs mer www.skanova.se/nykundportal