Tillbaka till nyhetslista
19 feb 2014

Ny kundportal lanseras - 19 maj 2014

Ny kundportal lanseras - 19 maj 2014

Den 19 maj kommer du att mötas av ett nytt utseende på www.skanova.se och en ny inloggad vy med de verktyg som du har behörighet till.

Skanova lanserar en ny kundportal som gör det enklare för dig att hantera dina affärer med oss på Skanova. Du kommer att få ett tydligare beställningsformulär med färre steg för att lägga dina beställningar, vilket ger ett mer användarvänligt gränssnitt för dig som kund.

Driftsättning av den nya portalen

Vår nya portal lanseras den 19 maj 2014 i samband med en ordinarie releasehelg. Arbetet påbörjas fredag kväll 16 maj klockan 22.30 och pågår till måndag morgon klockan 08.00 den 19 maj. Under den här tiden kommer du inte att kunna göra förfrågningar eller lägga beställningar via Skanovas portal NetBusiness Web, NetBusiness Connect eller genom att kontakta Skanova Kundservice.

Webbläsare

I och med lanseringen den 19 maj kommer portalen inte längre att stödja Internet Explorer 8. Så kravet på alternativa webbläsare kommer att vara minst Internet Explorer 9 eller senare versioner samt Firefox, Safari, Chrome och Opera.

Utbildning

Du kommer att erbjudas utbildning och information om den nya portalen samt det nya sättet att hantera beställningar och förbindelser. Planering för detta pågår och du kommer att erbjudas datum i slutet av mars. På så sätt kan du planera dina utbildningstillfällen i god tid innan lanseringen. Utbildningarna är planerade att genomföras i början av maj.

Om du har speciella önskemål om utbildningar så kan du kontakta oss via Kundservice-Netbusiness@skanova.se, märk mailet med ”Speciellt önskemål om utbildning i nya portalen”

NetBusiness Connect

NetBusiness Connect påverkas inte av den här förändringen utan kommer att fortsätta fungera som vanligt.