Tillbaka till nyhetslista
30 apr 2014

Nu förbättrar vi informationen i SCC även när du felanmäler en Kopparaccess

Nu förbättrar vi informationen i SCC även när du felanmäler en Kopparaccess

I november förra året förbättrade vi vårt verktyg SCC, Skanova Customer Client vid felanmälan för fiberprodukterna. Den 15 maj förbättrar vi även informationen för kopparprodukterna. För att SCC ska bli enklare och tydligare kommer vi även att införa nya fält.

Nya och enklare val när du gör en felanmälan:

  • Tydligare val vid service- respektive leveransreklamation
  • Tydligare alternativ i vid val ”Specifikation av beställning”
  • Möjligt att filtrera val för ”Befintliga servicebeställningar” och alla kolumner går nu att sortera i stigande och fallande ordning
  • Möjligt att välja hur ofta statusen på din felanmälan uppdateras och visas
  • Möjligt att få direkt återkoppling via din angivna mejladress när ditt ärende är klarrapporterad av Skanovas tekniker


När du anmäler en kopparförbindelse och den ingår i ett större kabelfel sker följande efter felanmälan:

  • Direkt återkoppling i SCC om kopparförbindelsen ingår i ett pågående kabelfel
  • Kopparförbindelsen knyts automatiskt till kabelfelet
  • Du får mer detaljer om kabelfelet igenom att klicka på länken ”I kabelfel”
  • Du får uppdaterad information om kabelförbindelsen genom att klicka på  ”Kabelfelslogg”, här finns den information våra tekniker lägger in.


Mer om nyheterna och förbättringarna i SCC kan du  läsa i manualen för SCC, som gäller från 15 maj. Manualen finns på sidan Avtal & dokument, i rullgardinen välj NetBusiness och fliken Manualer. Notera att du måste vara inloggad för att se manualen.

Om du inte använder SCC idag och vill få tillgång till verktyget -  fyll i vårt formulär.