Tillbaka till nyhetslista
15 nov 2013

Tydligare information vid anmälda fiberfel i SCC

Tydligare information vid anmälda fiberfel i SCC

Nya funktioner i SCC, Skanova Customer Client, ger nu tydligare information när en felanmäld fiberförbindelse ingår i ett större kabelfel.

När du anmäler ett fiberfel och det ingår i ett större kabelfel sker följande efter felanmälan:

  • Direkt återkoppling i SCC att fiberfelet ingår i ett pågående kabelfel
  • Fiberfelet knyts automatiskt till kabelfelet
  • I felanmälan framgår kabelfelets beräknade klartid och eventuellt andra egna förbindelser som ingår i samma kabelfel.
  • Även tidigare enskilda anmälda fiberfel, knyts automatiskt när större kabelfel skapats
     

Se mer om förbättringarna i SCC i manualen, se sidan Avtal & dokument, i rullgardinen välj NetBusiness och fliken manualer. Notera att du måste vara inloggad för att se manualen.

Om du inte använder SCC idag och vill få tillgång till verktyget -  fyll i vårt formulär