Tillbaka till nyhetslista
30 sep 2013

Nu förlänger vi tiden för nytt leveransdatum i ”Andra chansen”

Nu förlänger vi tiden för nytt leveransdatum i ”Andra chansen”

Från 1 oktober förlänges, för dig som operatör, tiden att återkoppla när vår tekniker inte lyckats leverera Kopparaccess.

Om din leverans av Kopparaccess blir backad av tekniker får du idag ett meddelande om det från Leveranscenter. Du får då möjlighet att ange ett nytt leveransdatum. Blir din leverans backad även denna gång så makuleras ordern. Denna rutin brukar benämnas ”Andra chansen”.

Vi förbättrar ”Andra chansen” för dig fr.o.m. 1 oktober. Då kommer meddelandet efter andra leveransförsöket ange att du har 10 arbetsdagar på dig att höra av dig med nytt leveransdatum  annars makuleras ordern. Du får alltså möjlighet till förlängd ”Andra chans” fr.o.m. 1 oktober.

Läs mer i manualerna ”Leveranstidsändring då vår tekniker inte når din kontaktperson – Andra chansen” och presentationen ”Leverans av Kopparaccesser” som du finner på sidan Avtal och dokument, under produkten Skanova Kopparaccess och fliken Manualer. De här dokumenten är endast tillgängliga när du är inloggad.

Naturligtvis är det bäst om leveransen kan genomföras redan vid första leveranstillfället. Tänk på att den kontaktperson du anger i din beställning är väldigt viktig för att teknikern ska få rätt förutsättningar att genomföra din leverans.