Tillbaka till nyhetslista
16 maj 2012

Uppgift om eventuell ny färdigtidpunkt lämnas vid felanmälan

Uppgift om eventuell ny färdigtidpunkt lämnas vid felanmälan

Från den 19 juni kommer du direkt att få information om serviceläget i aktuellt område för den förbindelse som du felanmäler. Du ser även orsaken till en eventuell försening.

Förändringen är ett resultat av att vi förbättrat vårt webbgränssnitt Skanova Customer Client, SCC. Fram till nu har förlängda felavhjälpningstider i kopparnätet endast visats på skanova.se med kartan ”Serviceläget i Skanovas nät”. Kartan kommer att finnas kvar på skanova.se. Länk till Servicelägeskartan

När du gör en felanmälan

När du efter den 19 juni gör en felanmälan i SCC och väljer ”Validera anläggning” så ser du i ett nytt fält om den felanmälda förbindelsen finns inom ett område om berörs av förlängda felavhjälpningstider och hur många dagar det i så fall gäller. I fältet anges också orsaken till förseningen.

När du gjort en felanmälan

För att underlätta för dig visas från och med 19 juni även den nya tidpunkten för när felavhjälpningen beräknas vara klar beroende på serviceläget. I ett nytt fält ”Avtalad tid” ser du tidpunkten för felavhjälpningen som du har enligt avtal.

Förändringen sker i två steg

Från och med 1 juni införs fältet ”Avtalad tid”. Fram till 18 juni visar fältet ”Överensk. senast klar” samma information som ”Avtalad tid”. Därefter kommer ”Överensk. senast klar” visa tidpunkten när felet beräknas vara åtgärdat till följd av rådande serviceläge.

Ladda hem avtalsbrevet nedan.