Tillbaka till nyhetslista
29 feb 2012

Skanova är nominerade för bästa kampanj mot kommuner

Skanova är nominerade för bästa kampanj mot kommuner

I höstas startade vi en kampanj för att öka kännedomen om oss som företag och hur vi kan stötta kommunerna med fiberutbyggnad. Vi kan både hjälpa kommunen att bygga ett nytt fibernät, eller ta över och utveckla deras befintliga nät.

Nu har kampanjen nominerats till Columbi Ägg – en tävling för bästa kampanj mot den offentliga sektorn som ordnats av tidningen Dagens Samhälle.
- Det tycker jag är väldigt roligt, säger Hanna Helsing på Kommunikation. Vi är en av tolv bidrag som valts ut bland 150 annonsörer.

BannerFibertips2

Bakgrund till varför vi gjorde kampanjen

Många av Sveriges kommuner står idag inför ett beslut om att satsa på ett nytt, modernt fibernät. En angelägen fråga. Att erbjuda en modern infrastruktur för data- och telekommunikation är lika viktigt för en kommun som att kunna erbjuda bra skola, vård och omsorg. Men hur går man tillväga? Vad ska man tänka på? Vem kan jag tala med? Kommunerna har ofta fler frågor än svar.  Dessutom har regeringen satt upp ett mål att 90% ska ha höghastighetsbredband till år 2020.

Målet med kampanjen är att få kommunerna att vända sig till Skanova för att få tips och råd om vad man ska tänka på när det gäller fiberutbyggnaden. Därmed föddes budskapet ”Fibertips”. Läs mer 

Nu håller vi tummarna. Prisutdelningen går av stapeln den 23 mars.