Vad kan vi göra för dig?

 

Operatör                                                               

Kommun

Kontakta Kundservice för operatör- eller driftfrågor. Se vänstermenyn för val. Representerar du en kommun? Som kund eller samarbetspartner kan du utveckla fibern i din kommun med oss.
Akut drift - dygnet runt Vardagar 8.00-16.30
 0771-81 60 00  0771-81 60 00

 

Fiberförening

 

Privatperson, markägare och entreprenör

Skanova erbjuder specifikationer för att bygga fibernät samt köper befintliga fibernät. Kontakta vår samarbetspartner Zitius för hjälp att etablera fibernätet.

  020-118 500 

 

Du ska alltid kontakta din operatör eller tjänsteleverantör om du har problem med dina egna telefoni- och/eller bredbandstjänster. Oavsett orsak till driftstörningen så kan du inte göra felanmälan direkt till Skanova.

Kontakta Skanova Nätcenter om du vill anmäla synliga skador i nätet som inte påverkar dina egna telefoni- och/eller bredbandstjänster. Till exempel en avgrävd kabel, en lutande stolpe eller ett träd på en ledning.

 oppenfiber-landsbygd@teliacompany.com

 

Skanova Nätcenter

Chatta med oss

  020-50 50 00 

val 1 - Privatperson
mån-tis 08:00-16:00, ons-fre 08:00-12:00

val 2 - Markägare, gräventreprenör eller annan företagare
helgfria vardagar 08:00-16:30

www.zitius.com
 

Jour övrig tid (vid fara i trafiken eller risk för personskador)

  020-50 50 02

 

Kontakta Nätmigrering om du vill ställa frågor om ändringar eller flytt av våra anläggningar och ledningar:

Nätmigrering, mån-tis kl. 08.00-16.00, ons-fre kl. 08.00-12.30

 0771-13 21 01

 

 

 

  

 

 

 

Vill du rapportera in synliga skador på kablar, stolpar och teleskåp kontakta Skanova Nätcenter.

Ladda ner vår app Skanova Skadeanmälan från Itunes App Store & Google Play

 



       


 


 

 

 

 



 

 

Du kan även nå oss via:

Växel:

Vardagar 7.30-18.00

 08-604 04 90

Postadress: 

Skanova, Box 3010, 169 03 Solna
 

Besöksadress:

Stjärntorget 1, Solna